Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-23, 20:31   #1
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

V75 Umåker 24 april


Ja då var det lördag igen.

Spiken blir Maharajah i första. Han torskar inte denna, betydligt lättare motstånd. Tungt med 91% bara.

Några förslag på andra spikar?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 20:49   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

...

Senast redigerad av Stekel den 2010-04-23 klockan 20:57. Anledning: Dubbelpost
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 20:57   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jerka Tilly, Ryan Trot, Ghastly Face, Ulvsås Elvis.

Det ser lätt ut samtidigt som det mycket väl kan bli ganska hög utdelning om de betrodda "sydhästarna" reser dåligt. Att det blir över 200k håller jag som ganska otroligt dock.

Att inte Ryan Trot är favorit tycker jag är ganska konstigt med tanke på de senaste prestationerna han gjort sedan Kari tränat och kört skolöst. Jag spikar med all sannolikhet den imorrn. Junction hann ifatt på linjen förra gången, men jag tror inte att någon gör det nu.

I kallblodsloppet tycker jag Best Elden, Gejser och Ellan Kymppi är väl lågt streckade även om det är väldigt hårt emot.

Ghastly Face är i nuläget löjligt understreckad om man ser till de senaste två prestationerna (undantaget senaste starten). Att Youpie är så stor favorit är lite konstigt, med tanke på att han inte verkar vara särskilt snabb ut. Han kan ju vara det utan att ha laddats, men jag är tveksam.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 21:09   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Efterlyses: Bra analyser och idéer för guldloppet. Jag är helt lost och har för närvarande 8 streck där, men det borde verkligen inte vara nödvändigt att strecka så många.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 21:25   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Efterlyses: Bra analyser och idéer för guldloppet. Jag är helt lost och har för närvarande 8 streck där, men det borde verkligen inte vara nödvändigt att strecka så många.

8 låter verkligen mycket. Tänk på att det är guld vi snackar om där 96% vunnits av 7 mest streckade och 60% av top 3 streckade. Dock är den här omgången väldigt jämn om man väl ska börja gardera. Antingen går man kort på 2-3kusar eller så målar du på ordentligt.

Nu vet jag inte vad för upplägg du kör, matematiskt/utgång etc så det är svårt att ge råd. Jag lär iaf gå väldigt kort här. Mest troligt så spikar jag här. Nämligen Dig for dollars. Jag är emot dubbellås för de kostar för mycket. Annars hade jag kört 3-9.
Hästen var helgrym senast, galopperade och tappade många meter men slutade ändå som trea. Nu är det barfota runt om dessutom och han är obesegrad på sina umeåstarter. Dessutom distansplus då hälften av hela karriärens segrar har tagits just på 2140. Men det är jag det
Dock jagar jag ju inga 20000kr sedlar heller.
För mycket snack om access toma men det är inte alls den hästens distans. Dessutom har vi långt upplopp här och han missgynnas kraftigt utav det.

Revendamour varnar många för streckvärd, jag sågar den också. Det är en spetshäst och inte mer än så. Vinner inga lopp bakifrån.
Ska du gardera räcker det med A:9 B:3-10-11-4 C:1-5 enligt min ranking

edit: förtydligade det lite mer bara.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 21:38   #6
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Access Toma med Erik i sulkyn denna gång tror jag blir farlig med minsta klaff. Hästen är bra och jag såg att Stig H i sina tips har 4,9 i detta lopp.
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 21:43   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Brukar spela V75 med två spikar och två utgångshästar.

Bra med någon som har sett Dollars senaste start, jag undrade just över den. Håller i stort med rankingen, tycker nog att Columbian Necktie hamnar efter både Access Tooma och Clear Sign. Nej Fredrik B är inget kuskämne som vinner gulddivisioner från bakspår på beställning direkt, har ju dessutom bara två vinster (tre med gårdagens?) på 75 starter i år, ingen värre stallform alltså. Ju mer jag tänker på det så håller jag med om att det är ett klockrent tvåhästarslopp och det är ju inte heller bra. Får fundera ett tag till...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 21:45   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kallblodsloppet då, någon? Jag har 10 streck för heltäckt, men det ska väl ändå inte heller vara nödvändigt. Kan utgång på Bergh vara en bra idé?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 21:52   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kallblodsloppet då, någon? Jag har 10 streck för heltäckt, men det ska väl ändå inte heller vara nödvändigt. Kan utgång på Bergh vara en bra idé?
Ska du spela utgång i kallis så bör du iaf ha ett tvåhästarslås enligt travbibeln. 53% vinns av 1a eller 2a rankade. Passa finska hästen ellan kympi bara Bara ta fram penseln och måla på så många du har råd med =))
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 22:01   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har du sett finnen KP? Skulle bra gärna vilja ha lite mer info på den, summan han sprungit ihop senaste året borde säga en del, för de har inte de största prispengarna där direkt va?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 22:09   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har du sett finnen KP? Skulle bra gärna vilja ha lite mer info på den, summan han sprungit ihop senaste året borde säga en del, för de har inte de största prispengarna där direkt va?

Har en kund som är släkt med ägaren och han berättade att hästen är grymt underskattad. Den galopperade i start senaste start och tappade rejält många meter ändå kom den tillbaka och krossade motståndet från tredje eller fjärdespår!
Den har även varit ute i guldklass i finland dock chanslös

2010 10 3-2-1 122 567 kr 2009 28 14-5-2 468 638 kr


Garderar man så ska den med iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 22:12   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kommentarer till sista, är inte Youpie väl stor favorit? Vilka kan vinna loppet egentligen?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 22:18   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kommentarer till sista, är inte Youpie väl stor favorit? Vilka kan vinna loppet egentligen?
Det är kuskändring på Youpie, stor favorit jepp ej värd strecken. Snacka om rejäl kuskminus nu. Streckprocenten på krångel är lockande då den dessutom lär ta hand om spets. Frågan är dock om han släpper ledningen sedan, och gör han det så lär han knappast få en lucka. Om ghastly face står på benen så tror jag att han kommer blåsa ned fältet till sist då de dessutom är långt upplopp på umeå.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 22:41   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ok, nu har jag det klart, tror faktiskt jag ska lämna in det utan att bry mig om vad som framkommer innan start imorrn. 1x5x4x3x10x1x8 med krav att minst 1/4 utgångshästar ska vinna.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 22:54   #15
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Kan tipsa om 2 bra platsodds där Bet365 ligger klart högst

AVD3 4 Access Toma 2.75 (2.35 Expekt)

AVD7 1 Krångel 2.50 (1.85 Expekt)
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td